Orzechowy bananowiec.

Nie da się ukryć, że to ciasto bardzo szybkie do wykonania. Poza tym kojarzy mi się bardzo dobrze… kojarzy mi się z relaksem, z kubkiem ciepłej ziołowej herbaty, z chwilą tylko dla mnie albo dla nas. Uwielbiam je także za maleńkie kawałki czekolady ukryte gdzieś w cieście i za chrupiące, włoskie orzechy na wierzchu. Nie będę dużo gadać, tylko razem zabierzmy się do pieczenia? Co Wy na to?

Naszykujcie:

  • 200gr mąki orkiszowej, pełnoziarnistej
  • około 100 gr rodzynek (uwielbiamy je!)
  • płaskie dwie łyżeczki mielonego cynamonu (cejlońskiego, pamiętajcie)
  • dwie płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody
  • około 50gr orzechów włoskich
  • połowa gorzkiej czekolady
    Mokre składniki:
  • 2 jajka, uśmiechnięte, szczęśliwe, takie z dobrą energią!
  • około 80gr miodu
  • około 100-120ml oliwy z oliwek (ja dodałam około 50ml oliwy i około 50ml oleju z pestek dynii, dlatego moje ciasto jest zielonkawe)
  • 2 banany

    Teraz to już z górki:

  • Naszykujcie sobie naczynie do wypieku ciasta/chleba, ja użyłam takiego o wymiarach 25x10cm. Wysmarujcie je olejem kokosowym lub masłem klarowanym i obsypcie mąką.
  • Rodzynki przesypcie do rondelka, zagotujcie je przez chwilę i odstawcie na bok. Użyjemy ich później.
  • W dużej misce połączcie mąkę, sodę, proszek do pieczenia i cynamon.
  • W mniejszej: olej, miód i jajka, wymieszajcie. Zaraz po tym zblendujcie banany i tak zmiksowane przelejcie do mokrej masy. Wymieszajcie ponownie.
  • Nagrzejcie piekarnik do 150 stopni.
  • Przelejcie mokre składniki do suchych. Wymieszajcie raz jeszcze.
  • Odsączcie rodzynki i dodajcie do ciasta. Dodajcie też większą część orzechów włoskich i rozdrobnioną czekoladę. Resztę orzechów użyjemy na końcu, gdy gotowe już ciasto przelejemy do formy.
  • Ciasto przełóżcie do formy i posypcie resztą orzechów.
  • Piekarnik powinien być już gorący. Ciasto pieczcie około 1 godziny i 15 minut.
  • Pozwólcie mu ostygnąć 😉 i koniecznie gdy już będzie chłodne zaparzcie herbatę i delektujcie się chwilą!

    Smacznego,
    Paulina.8Z1C0407

2 thoughts on “Orzechowy bananowiec.

  1. Czy banana można zastąpić innym składnikiem? Chciałabym upiec taką szybką pychotę, ale nasze dzieci nie mogą jeść banana.

    Lubię to

  2. Cześć! To ciasto typowo bananowe, więc nie sądzę, by można było je zastąpić.Jeśli wpadłabyś na jakiś pomysł i ciasto Ci wyjdzie, daj mi znak 😉 Pozdrawiam!

    Lubię to

Skomentuj

