NA ŚNIADANIE: jaglana amarantusanka!

Pora śniadaniowa jest moją ulubioną. Zazwyczaj jestem głodna i mam dużą ochotę na coś słodkiego. Ta amarantusanka powstała spontanicznie. Wystarczy, że macie w lodówce nadmiar kaszy jaglanej z poprzedniego dnia (lub jeśli macie czas możecie ją ugotować jeszcze rano, potrwa to około 20 minut), a poza tym  amarantus ekspandowany (ja zamówiłam online kilka paczek, więc mam go zazwyczaj pod dostatkiem) i płatki owsiane. Spójrzcie na przepis, jest prosty!

JAGLANA AMARANTUSANKA:
{porcja na dwie dorosłe osoby, wegańskie śniadanie}

Składniki i kilka wskazówek jak ją zrobić:

  • 3 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej (zmiksuj ją po ugotowaniu)
  • 3 łyżki poppingu z amarantusa
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • pół szklanki mleka kokosowego
  • odrobina mojego ukochanego kardamonu
  • pół banana pokrojonego na drobne kawałki (doda słodyczy i gładkości Waszemu śniadaniu)
    i dodatki, czyli:
  • czekolada figowa wg przepisu Mai 
  • owoce: u nas ulubione kiwi, borówki i ziarna granatu

    Do rondelka przełóż wcześniej zmiksowaną, ugotowaną kaszę jaglaną, amarantus i płatki owsiane. Dolej mleko kokosowe (kocham je po prostu) i dodaj odrobinę wody. Mleko i woda powinny trochę przekroczyć poziom kaszy i płatków. Potem dodaj banana i kardamon (jeśli nie macie lub nie lubicie kardamonu, to użyjcie cynamonu). Wszystko gotuj przez kilka minut. Odstaw z ognia, gdy uznasz, że Twoja amarantusanka jest gęsta, ale nie za gęsta 😉
    Po przełożeniu jej do miseczek, dodaj wielką łychę czekolady i owoce. Miód czy syrop klonowy też jest mile widziany 😉

Smacznego,
Paulina.

IMG_3573 IMG_3583

 

Skomentuj

